Ruilen en retourneren
Stappenplan garantie en defecten
Als consument heeft u het recht om een product enkele dagen op zicht te houden, dit noemen we ook ook wel een bedenkperiode. Deze periode van 14 dagen is conform de huidige wetgeving. U mag in deze periode het product niet gebruiken of monteren. Het is puur bedoeld om u de kans te geven om zich te bedenken over uw aankoop. Bij het retourneren en het gehele proces houden wij ons aan de algemene voorwaarden.
Wilt u gebruik maken van uw garantie? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel en snel mogelijk afhandelen.
1.) Meld via email of het contactformulier bij onze Support Desk dat u een artikel retour wilt sturen
2.) U ontvangt via email een bevestiging van uw verzoek en ons retournummer
3.) U ontvangt via email instructies voor de verzending van uw product
4.) Wij onderzoeken uw klacht en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor.
Defecten en garantie aanspraken kunnen alleen in behandeling genomen worden met een door Whiteboardshop.nl verstrekt retournummer.
Bij het terugsturen van een garantie of defect dient u zich tevens aan de volgende zaken te houden:
- Alle oorspronkelijke verpakkingsmaterialen moeten meegeleverd worden
- Het product moet voorzien zijn van een probleemomschrijving
- Alle email, correspondentie en overige afspraken moeten meegestuurd worden
- Garantiebewijs, factuur en pakbon moeten meegestuurd worden.
Let op! Bij ruilen en retourneren zijn onderstaande uitzondering altijd van toepassing.
De volgende onderstaande producten kunnen in GEEN ENKEL GEVAL geval geruild of geretourneerd worden:
- Producten, van welke aard dan ook, die beschadigd of incompleet zijn of waarvan de originele verpakking ontbreekt,of waarvan de verpakking is voorzien van stikkers, labels, prijskaarjes, tekst, opschrift etcetera.
Artikel 6 - Herroepingsrecht Bij producten aan consumenten: 1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. 2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geinformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren. b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen. Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiile drager is geleverd: 3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiele drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. 4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst. Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiele drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht: 5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd. 6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen. Bij producten aan zakelijke afnemers: 7. De zakelijke klant kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van maximaal 14 dagen en dient een gedegen reden voor retour te hebben. De ondernemer mag de zakelijke koper vragen naar de reden van herroeping. 8. De kosten voor retourneren zijn voor de zakelijke koper. 9. De verzendkosten vand e initiele order worden niet vergoed. 10. De rtouren zijn onderhevig aan 15% retourkosten ten opzichte van de aankoopsom. Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd 1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. 2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1. 3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Hieronder vindt u een overzicht van onze veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.